Vakantiekilo’s voorkomen?

Vakantie, onbezorgd genieten van alles wat je tegenkomt! Ook van al het eten en drinken? Wil je voorkomen dat je met extra kilo’s lichaamsgewicht thuis komt, doe dan het volgende:

  1. Houd ritme in je eten
    Eet drie keer per dag; ontbijt, lunch en diner. Een goede maaltijd voorkomt extra eetmomenten tussendoor.
  2. Drink hoofdzakelijk water, thee en koffie zonder suiker
    Beperk frisdrank en bewaar een wijntje of biertje voor een speciaal moment. Frisdrank, sappen en alcohol bevatten veel calorieën en zetten vaak aan tot eten.
  3. Eet veel groente en fruit
    Groente bevat heel weinig calorieën. Eet ervan zoveel als je wilt. Groente kan ook tussendoor als je trek hebt en bij de lunch als rauwkost.
  4. Kies bewust
    Uit eten? Kies een lekker (vegetarisch) hoofdgerecht. Laat het voor- of nagerecht achterwege.
  5. Beweeg veel
    Probeer elke dag actief te zijn. Een lekker eind wandelen doet je goed. Probeer eens 10.000 stappen op een dag te halen. Fietsen, zwemmen, badmintonnen, golfen, volleyballen, kies waar jij zin in hebt.
  6. Slaap lekker
    Tot slot, slapen is belangrijk om op gezond gewicht te blijven. Houd 8 uren per nacht aan.

Een fijne, ge(zon)de vakantie!

Menu