Januari zonder sneeuw en ijs? Boerenkool smaakt er bij!

Boerenkool is een van de seizoengroenten die momenteel volop te koop is. Voedzaam, goedkoop en lekker; ook zonder ijs en sneeuw.
Voedzaam want boerenkool levert ons veel voedingsstoffen en weinig calorieën. Boerenkool bevat vitamines, mineralen en voedingsvezels. Net als alle andere groente. Dagelijks een flinke portie groente geeft veel voordelen voor de gezondheid en een lager risico op chronische ziekten. Een flinke portie betekent minstens 250 gram per dag, liever meer.

Trakteer jezelf op een lekkere stamppot en probeer eens verse boerenkool op de kop te tikken. Kies je voor klassiek, voeg dan een (h) eerlijke rookworst toe. Zonder vlees kan ook prima, door er bijvoorbeeld nagelkaas of walnoten door te mengen. Wil je stamppot zonder aardappelen? Ook dat kan, vervang ze dan door koolrabi, knolselderij of pastinaak. Eet je ongemerkt lekker veel groente.

Is dit niet wat je lekker vindt? Misschien dan boerenkoolstoofpot met tomaat en kapucijners?
Kijk voor het recept op de site van het Voedingscentrum.

https://www.voedingscentrum.nl/recepten/gezond-recept/boerenkoolstoofpot-met-kapucijners.aspx

Menu