Waarom bewegen?

Bewegen levert veel lichamelijk voordeel op. Om een paar positieve effecten te noemen: je spijsvertering verbetert, je botten blijven sterker, het is goed voor je longen en je hart en het versterkt je spieren. Bewegen is ook goed voor je hoofd. Het vermindert het gevoel van stress en je slaapt beter. Ook blijkt dat bewegen van positieve invloed is op het functioneren van je brein.

Bewegen is te verdelen in verschillende categorieën, tijdens het werk, tijdens het huishouden, met reizen/vervoer en in je vrije tijd.

"BEWEGEN IS LEVEN"

cornelia-klat

Elke vorm van bewegen is gezond. Samen kunnen we je dagelijkse beweegpatroon in kaart brengen.

– Cornelia Klat

Sporten & bewegen

Bewegen en sporten zijn niet gelijk. Bewegen kunnen we in onze dagelijkse werkzaamheden inpassen. Voorbeelden zijn de trap nemen in plaats van de lift. De fiets te pakken in plaats van de auto. Of je auto een eindje van de plaats van bestemming parkeren. Ook tuinieren, de hond uitlaten en huishoudelijke karweitjes zijn prima vormen van bewegen.

Naast dit dagelijks bewegen is sporten een goede aanvulling om daarmee je uithoudingsvermogen en je spierkracht te vergroten.

Voor je uithoudingsvermogen werken zwemmen, wandelen en fietsen goed. Voor meer spierkracht kun je naar een sportles gaan. Samen kunnen we je dagelijkse beweegpatroon in kaart brengen.

Elke vorm van bewegen is gezond. Geoefende spieren stellen je in staat om te blijven doen wat je wilt doen.

Deel dit:

Menu